torsdag den 27. oktober 2011

Halloween ChamallowCookies

- med et pift af HARIBO


Jeg modtog for nogle uger siden denne dejlige kasse fyldt med de skønneste Chamallows fra HARIBO, og de skulle jo selvfølgelig bruges i en omgang eksperimenter.

Et af eksperimenterne blev så dette. En dejlig sprød sugarcookie m. smeltet chamallow som fyld imellem. Sugarcookie opskriften er blot den samme, som jeg altid anvender fordi den er så god og nem. Opskriften kan du finde her.

Fremgangsmåden er  ganske enkel. Lav småkagedejen og stik den ud med en rund udstikker (eller et glas). Bag dem og pynt herefter med en forholdsvis tyk glasur i den ønskede farve. Når glasuren har sat sig, placeres en anden udstikker (med motiv) ovenpå glasuren og der drysses forsigtigt farvet sukker ned i udstikkeren. Frem kommer så et smukt og glinsende sukkermotiv :)

Når du er færdig med pynten er det tid til at samle. Varm ovnen op på 200 grader, og giv så skumfiduserne en hurtig tur heri. Husk dog at anbringe dem på et stykke bagepapir eller endnu bedre, et par stykker mellemlægningspapir, da de så er nemme og hurtige at få ud af ovnen, da fiduserne har tendens til, at hænge lidt ved. Varm dem til de er let gyldne i toppen og bløde ind til det inderste. Jeg brugte 2 chamallows til hver cookie.

Anbring dem så på den ene cookie (den uden pynt) og placer den anden cookie (den med pyn) ovenpå. Pres let sammen på de to cookies, så fidus'fyldet bliver jævnt fordelt.








Da tiden jo opfordrer temmelig meget til det, ja så blev disse cookies lavet med halloween-tema. Jeg har pyntet med orange og hvid glasur og til sidst m. indfarvet sukker strøet ud i halloween motiver henover.

16 kommentarer:

  1. Hvor er de flotte!

    Den cookiedej du bruger, er den nem at arbejde med? Havde en knap så succesfuld oplevelse med en anden dej i går, den var bare alt for klistret, selv efter lang tid på køl. På søndag skal jeg lave cookies igen, og vil nemlig prøve din :)

    SvarSlet
  2. Taaaak Bitten :) Ja, den er SÅ nem at arbejde med, virkelig. Og vigtigst af alt, den smager SÅ godt. Jeg plejer ikke at være særlig god til sådan en kedelig alm. sugarcookie, men disse er simpelthen så gode. Jeg bruger altid denne dej, netop fordi den er nem - både at lave og at arbejde med.

    Prøv den, du vil absolut ikke blive skuffet :)

    SvarSlet
  3. Ihh altså Kristine, jeg får lyst til at prøve at lave ALT hvad du bager for tiden! Tror du kan jeg hitte ud af disse? Har nemlig en pose skumfiduser derhjemme ;)

    SvarSlet
  4. Carina: ååååh, hvor er du søøøød :) og selvfølgelig kan du finde ud af dem her. Det er jordens nemmeste sugarcookie dej også er det jo bare at pynte dem som du nu synes :) Til sidst smider du en varm skumfidus eller to ind imellem og så er der cookies. Spring ud i det søde ;) i know you can :)

    SvarSlet
  5. åh kristine, det kan du ikke være bekendt! de ser så gode ud ;) Vi må snart skulle hjem til dig igen ;P

    SvarSlet
  6. Line: Huhuuuu - så ser de jo helt rigtige ud, for de ER gode ;) Ja, det tror jeg du har ganske ret i ;) MEN FØRST, skal vi altså ud til Bitten :D

    SvarSlet
  7. De ser rigtig gode ude. Jeg tænker på, om det vil være en idé at bage "under"cookierne lidt kortere tid end "over"cookierne. For så kan man lægge de 2 skumfiduser på undercookierne, og bage det hele et par minutter. Så slipper man for at kæmpe med smeltet skumfidus, der hænger fast i bagepapiret, og kan bare klappe kagerne sammen.

    SvarSlet
  8. Anne: Det kan man helt sikkert gøre på den måde også ja :) Smart, smart, smart :) Tak for tippet :)

    SvarSlet
  9. De er blevet så fine!
    (eller... bør jeg skrive uhyggelige? :-P)

    SvarSlet
  10. Piske: Tusind taaaak :) Jeg synes også selv de blev lidt (u)hyggelige ;)

    SvarSlet
  11. Har du overvejet at bruge dine Chamallows på samme måde, bare i whoopies ?? :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeps, og jeg har faktisk også lavet dem, men nåede ikke at tage billeder af dem, før de var væk. Det var et hit - især i chokolade whoopies :) YUM! Du burde prøve ;)

      Slet
  12. hvordan bliver de naar de er afkoelede og skumfidusen saa er stoerknet? stadig lige saa gode?? :) Overvejer nemlig at lave dem til mine kollegaer her i Berlin..
    MVH Katja

    SvarSlet
    Svar
    1. De bliver bare ligesom skumfiduser igen, men stadig ligeså gode :) Den eneste forkel er blot, at de bliver lidt mere seje i det, når de er størknet, men det gør dem ikke dårligere ;)

      Slet
  13. Hvad har du brugt til at lave glasuren? :)

    SvarSlet