søndag den 4. december 2011

Chocolate Snowballs

- for de er da julede for en femmer


Og efter en dag på job, så er det altså lækkert at vende hjem til sådanne lækkerier som disse ;) GUF MANNER! Så hvis du er til chokolade og sprøde cookies med et blødt indre, så skal du helt sikkert have nallerne i chokoladedejen og igang med dem her!

Opskrift: Giver ca. 36 cookies

180 g. mørk chokolade
70 g. hvedemel
40 g. kakao
1 1 / 2 tsk bagepulver
1 / 4 tsk salt
115 g. smør, blødgjort
200 g. brun farin
2 æg
75 g. flormelis

Smelt chokoladen over vandbad og sæt det så til afkøling indtil det når stuetemperatur. I en mellemstor skål blandes imens mel, kakao, bagepulver og salt sammen og stilles til side et øjeblik.

Piske så smør og farin sammen til en luftig og ensartet masse og pisk derefter æg og chokoladen i og hæld det så sammen med smør og sukkerblandingen. Kom som det sidste melblandingen i og pisk forsigtig rundt indtil massen er ensartet og glat. Stil nu dejen på køl i 30-60 minutter, eller indtil dejen er til at håndtere og arbejde med. 

Jeg lod min stå natten over, da jeg ikke lige havde tiden til, at få dem gjort færdige på dagen, og det tog de bestemt ikke skade af. Faktisk kan du lave dejen forud, for den kan opbevares i op til 3 dage i køleskabet før bagning.



Forvarm ovnen til 175 grader og kom imens flormelis i en dyb tallerken. Brug en teske til at dosere mængden med og rul så dejen til en fin og rund kugle. Når kuglerne er formet, rulles de i flormelis, gerne et par gange så du får godt med flormelis på.

Placer herefter kagerne på bageplade beklædt med bagepapir og med ca. 2-3 cm mellemrum, da de flyder en anelse ud. Bag kagerne i ca. 10 minutter, men sørg samtidig for ikke at gennembage kagerne, da de meget gerne må være en smule savmpede og bløde indeni. Køl kagerne af på bagepladen i ca. 3 minutter og overfør dem herefter til en rist, hvor de køler helt af.

God fornøjelse og glædelig 4 december :)

20 kommentarer:

  1. Mmm, hvor ser de lækre ud :)

    SvarSlet
  2. jeg har kun en ting at sige til dig Kristine.. STYG! :D

    SvarSlet
  3. Mmmm, det ser lækkert ud! Tak for opskriften - de må prøves :)

    SvarSlet
  4. Det ser jo virkelig godt ud :) BLiver elt lækker sulten, her om morgenen :)

    SvarSlet
  5. Line: Hahahahaha, selv stygge ;) DU kan bare lade være med, at ligge den lækreste fluffy cheesecake uuuud :D PAYBACK :D

    SvarSlet
  6. Rebelsig: SÅÅÅDAN!!! :) Det er en god idé ;)

    SvarSlet
  7. Nicoline: Velbekom da ;) jeg kan i hvert fald varmt anbefale dem :)

    SvarSlet
  8. Ida: Haha, det kan jeg da ikke fortænke dig i, for de er virkelig gode :)

    SvarSlet
  9. Jeg lærer åbenbart ALDRIG at holde mig for at læse madblogs inden sengetid! Det er SÅ farligt - gruer virkelig for min hovedpudes liv :-D

    SvarSlet
  10. Piske: Hahaha - jeg tror faktisk det efterhånden er gået hen og blevet en tvangstanke-handling fra din side af ;) Du ved godt du ikke skal, men gør det alligevel ;) Hmm. mon man kan kureres for den diagnose? :) Muhahah!!! I så fald, så kan disse kager kurere enhver diagnose - no doubt ;)

    SvarSlet
  11. Så står dejen i køleskabet og venter..
    Har lige et spørgsmål: "Piske så smør og farin sammen til en luftig og ensartet masse og pisk derefter æg og chokoladen i og hæld det så sammen med smør og sukkerblandingen. Kom som det sidste melblandingen i og pisk forsigtig rundt indtil massen er ensartet og glat. Stil nu dejen på køl i 30-60 minutter, eller indtil dejen er til at håndtere og arbejde med. "
    Skulle jeg have haft pisket chokolade og æg sammen, inden det kom over i smørblandningen?
    Vil gerne henvise til din side og skrive opskriften på min blog, hvis dette er ok med dig.
    Hilsen en fast læser af din skønne blog!

    SvarSlet
  12. Små stunder: Uuuh, sådan ;) Du kan godt glæde dig ;)

    Ja - chokolade og æg skal piskes sammen inden det kommes i smørblandinge, men jeg tror ikke det gør noget, at du ikke har gjort det. Jeg tror stadig lige det går ;) Håber du giver en melding om, hvor lækre de blev? :)

    Du kan tro det er helt i orden, at du henviser til min side. Det vil jeg blive meget meget glad for :)

    Og tak for de skønne roser :)

    SvarSlet
  13. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  14. Så er de bagt og smagt.. Og jeg kun sige en ting; MUMS, hvor smager de godt.
    Du kan se mit resultat på min blog.
    Endnu en gang; TAK!

    SvarSlet
  15. Små stunder: Ejh hvor goooodt :) Jeg er glad for de lykkedes for dig alligevel ;) Skynder mig ind for at se dem med det samme ;) Og velbekom da ;)

    SvarSlet
  16. ihh en lækker opskrift, har lige delt den på min blog, som jeg håber er okay med dig ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
    2. Det kan du tro - men hvad hedder din blog? :) Vil meget gerne se, hvad du skriver om :)

      Slet