mandag den 19. december 2011

Rudolf

- the red nose reindeer


For efter Sabina inspirerede med link til lækre lækre julekage'bage billeder, så kunne jeg da ikke gå igennem julen, uden at have lavet disse fine og ikke mindst vanvittigt søde cookies.

Mine blev kreeret på en god omgang af den flittigt brugte sugarcookies dej, samt en smule smeltet chokolade og et par kugler af rød hjemmelavet fondant til den røde blinkende næse. Opskriften på cookiesdejen kan du finde lige her.   


Nu vil jeg så småt begynde at tænke på aftensmaden, men indtil for lidt siden synes jeg, at den i aften skulle stå på risengrød. Peter så dog noget skuffet ud da jeg kom med denne udmelding, såååh det bliver nok ikke idag alligevel? BUM! Jeg vil istedet se hvad køleskab og fryser har at byde på, og senere skal en sidste hånd lægges på morgendagens fremlæggelse af professionsprojektet

- selvfølgelig i samarbejde med en god kop kaffe og en puttetræt hyggebimse på skødet :)

14 kommentarer:

  1. Hvor er de fine og anderledes! :)

    Øv at dine planer om aftensmaden ikke gik - her står min menu faktisk på risengrød :)

    SvarSlet
  2. Malene: Hehe, ja en smule anderledes, men stadig ret lækre ;)

    Jaaa, men så må jeg jo bare lave en omgang risengrød til mig selv snart ;) Håber du får nydt din omgang i hvert fald :D

    SvarSlet
  3. Sussi: Jaaaa, de er da lidt nuser :) Nu håber jeg bare der er nogen der kan nænne at spise dem, for jeg kan ikke så godt ;) haha.

    SvarSlet
  4. Ej altså de er bare så cute. Og så kan jeg godt lide at der ikke er så meget sukker pynt på... Så kan man spise dem :-D Mums.

    SvarSlet
  5. Vibeke: jaaa nemlig - de bliver nemlig ikke så søde og sukret sådan her. Uhm, selvom de er søde er der altså røget et par stykke i mavsen nu ;) Kunne ikke dy mig alligevel :D

    SvarSlet
  6. Hahahah, hvor er de skønne! Er helt pjattede med de næser - og det er altså sjældent, jeg siger det om småkager :-D :-D

    SvarSlet
  7. Piske: Hahaha, jaaa i know - og så må det jo betyde, at disse virkelig har vakt dit ellers ikke eksisterende småkage øje ;) SÅÅÅDAN!

    SvarSlet
  8. Det er nogle af de hyggeligste julesmåkager jeg længe har set. Min søster, der er dybt imponeret spørger, hvad næsen kan erstattes med, hvis man ikke har fondant? Går rød glassur mon an?

    SvarSlet
  9. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  10. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  11. Jeg er så forelsket i disse Rudolf småkager. Jeg havde faktisk selv overvejet at bage en portion til at tage med i aftenvagt på fredag. Jeg er jo så heldig, at mine kolleger, er både kageglade - OG barnlige ligesom mig :)
    Hvis jeg må være så fræk at besvare et spørgsmål i din tråd - (til Marie) så havde jeg tænkt på at bruge en rød Smarties som næse.

    Glædelig jul

    Marianne

    SvarSlet
  12. Marie: Jaaa, de er altså kære, og den store røde næse gør jo lige det sidste :) Ja rød glasur kan fint gå, men eventuel kan man bruge en rød vingummi eller en rød M&Ms`? :)

    Man kan selvfølgelig også bruge en klat marcipan indfarvet med rød pastafarve eller frugtfarve :)

    SvarSlet
  13. Marianne: uuuuhf altså - det skal du da helt sikkert gøre så ;) Dine kollegaer vil blive ellevilde - specielt hvis de som du siger, er kageglade OG barnlige ;)

    Haha - iih ja, smarties er da også en god idé :)

    SvarSlet