lørdag den 17. marts 2012

En slags after-ski

- eller bare en undskyldning for en omgang familie hygge


Igår var det nemlig blevet tid til, at snakke vores fantastiske skiferie til Østrig igennem, kigge billeder og snakke lidt om næste års planer. Vi skulle selvfølgelig have lidt godt til ganen, og da min kære broder ikke havde noget imod at dække op i hans hybel, ja så blev det hos ham hele herligheden skulle indtages. (og som i kan se, har han dækket et ret smukt bord - lillesøster her er stolt) :)  

Morten skulle derfor stå for forretten, min mor for hovedretten og jeg for desserten :) Til forret fik vi den lækreste karrysuppe på bund af roucola og ikke mindst, de dejligste, sprøde og saftige indbagte rejer på toppen - MUMS!

Til hovedret fik vi en skøn og sprød indbagt mørbrad (med hjerter på toppen) <3, flødekartofler og en frisk salat m. peanuts og mozzarella til. lækkert, sprødt og meget mættende. Vi fik selvfølgelig også en gansk god rødvin til maden, så der manglede intet :)



Desserten som jeg jo skulle medringe, blev en af de gode klassikere herhjemme fra, for selvom jeg ikke mærkede det i køkkenet, så havde jeg jo Peter med på "dessert'vognen", så han skulle selvfølgelig også have lidt medbestemmelse.

Inden jeg fik spurgt ham, havde jeg nærmest allerede udtænkt svaret selv, men hvad pokker - hvis manden virkelig vil have cookie dough dessert, så må der da være noget om dens lækkerhed ;) Ak ja, han havde jo ret - for selvom det er en meget tung dessert, og selvom den er blevet indtaget en del gange efterhånden, så er den bare lige god hver gang :)


Opskriften på den kære Cookie Dough Dessert kan i finde lige HER, og som I nok kan se, så er billedet her snuppet fra mit opskriftsindlæg om desserten, da vi i kampens hede helt glemte at få taget billlede af gårsdagens anretning af herligheden :) Pyt skidt, den lignede denne her på en prik og smagte præcis ligeså dejligt :)

Vi havde en super skøn aften, trods mandfald. Min lillebror skulle henholdsvis til galla på gymnasiet og min lillesøster skulle til koncert med Svenstrup og Vendelboe, så de kunne desværre ikke være med igår. Det er ikke sådan, når de små bliver store og begynder at være travle gå-i-byen mennesker ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar