søndag den 27. maj 2012

Gulerodsjuice

- den rene vitaminbombe


Og når den så tilmed nydes iskold i morgensolen, så bliver den da kun endnu mere vitaminrig, end den allerede var.

Jeg har nemlig indset, at disse dage med knald på solen allerede fra kl. 05.00 ikke huer min nattesøvn. Hverken bimsen, Peter eller jeg får sovet igennem om natten, og det hævner sig så desværre en hel del, når vi endelig står op. Idag valgte jeg at stå ret tidligt op, selvom energien ikke lige ummidelbart var til det, men det er rart nok at få lavet lidt huslige pligter, inden varmen for alvor banker igennem, som den er godt på vej til nu :)

Da den skønne skønne sommervarme (som vi jo endelig ikke må og kan klage over), ikke øger appetitten, samtidig med, at jeg ikke i frvejen er så god til det med tidlig morgenmad, så skal det helst være noget, der glider ultra let ned.

Det må man sige denne lækre gulerodsjuice gør - og at den er lavet alene på gulerødder, det gør den jo kun endnu mere sund og lækker. Det kræver selvfølgelig, at du har en "juicer" - men derfra er det simpelt. Du dumper simpelthen bare gulerødderne ned i din juicer, hælder drikken i glas og dumper et par store isterninger ned i herligheden.


Uuuhm. Nogle gange behøver det slet ikke være så besværligt, at diske op med en lækker frugt eller grøntsagsjuice, for du kan sagtens nøjes med en enkelt og let tilgængelig grøntsag som fx guleroden :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar