søndag den 24. juni 2012

Baby shower

- hos en dejlig kommende mama


For min skønne skønne studiekammerat og vigtigst af alt - gode gode veninde, Marie, er jo gravid, og de af jer der har været forbi hendes blog > kaosikolonihytten, har jo ikke kunnet undgå at få opsnuset, at hun er gravid med en dejlig pige, som inden længe popper ud.

Derfor var vi en stor gruppe mennesker, som elsker Marie mege meget højt, og som derfor mente at hun skulle have en lille surprise. Vi havde derfor tidligere på dagen, indtaget Maries mors hus, hvor hele partyet var sat op til stor surprise og hygge. Vi havde uddelegeret lidt af det paktiske, og jeg havde selvfølgelig sagt ja til at lave lidt sødt ;) Det blev til en masse chokolade mini muffins, som blev pyntet med jordbærmousse. Den store kage er en lækker chokoladekage, som i midten har et godt lag af jordbærmousse og friske jordbær. Udenpå er den tilmed dækket med jordbærmousse, og til sidst pyntet med små sukkerperler fra Dr. Oetker. Lavet i bedste prinsesse stil, til den kommende lille prinsesse :)




Og ja, den kære Marie blev SÅ lykkelig, og havde slet ikke opsnuset noget forinden, så hele planen og partyet var en  stor succes, som gik rent hjem i den kommende mors hjerte <3

20 kommentarer:

  1. Nej hvor er de altså søde de kager. Sikke en skøn tanke med sådan en overraskelse :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde :) De vakte også stor glæde hos både Marie og Ingrid, der bestemt også fik hendes dosis igennem Marie ;)

      Slet
  2. I er da bare de bedste venner! Jeg ville begynde at tude, hvis det var mig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jaaa, hun blev også bare SÅÅÅÅ glad og overrasket. Hun var også meget meget tæt på at vræle, men jeg tror den store overraskelse og "det kom godtnok bagpå mig"- følelse, fik det hele til at frembringe masser af smil og glæde i stedet :)

      Slet
  3. Super fine kager ! :D
    Og jeg var også begyndt at tude hvis der var blevet lavet sådan noget for mig i min graviditet ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Maja :) Haha, jamen det troede vi også hun ville, for følelserne hænger jo kun endnu mere udenpå tøjet, når hormonerne spiller ind også ;) Hun var dog ret sej, og fik kun blanke glædes-øjne :) Hun var SÅ glad !!!

      Slet
  4. Virkelig smuk tanke med surprise festen, åh hvor er I søde! De kager er virkelig smukke! Hvor er den fin i farver og de smukke roser med perlemor perlerne! Godt gået! Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vi tænkte også selv, at tanken var ret fin, men da Marie træder ind og man kan se hendes store og overraskende smil, ja så blev den tanke kun bekræftet endnu mere :D

      Slet
  5. Wauw, sikke en flot kage søde! Den ku jeg godt lige spise et stykke af, haha..
    Sikke en dejlig overraskelse- især når hun ingenting havde opdaget:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde ;) Hehe, oh yes - me tooo, men men men, den fik "mor og far" sevfølgelig med hjem, så de kunne smovse lidt her til aften også, alt imens de bundfælder alle indtrykkene fra en ret så følelsesladet dag ;)

      Slet
  6. Jeg kan så fortælle, at dette blog-indlæg har hjulpet tårerne godt på vej. Er så rørt over de fine ord - og ikke mindst over alle de kræfter, I har lagt i det. Det har været en uforglemmelig dag! 1000, 1000 tak!

    SvarSlet
    Svar
    1. Orrrrrrrh Marie <3 Jamen hvad kan jeg sige. Jeg mener det, og alle kræfterne var det værd <3 Du fortjener det.....

      Slet
  7. Hvor er den bare flot. Blogger du mon også om jordbærmoussen og hvordan du laver roserne? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det :) Jamen det er egentlig så nemt ;) Jordbærmoussen er nemlig bare en snyder, da den er fra Dr.Oetker :) Jeg er nemlig fan af deres vanille og jordbærmousse, da de rent faktisk smager af jordbær og vanille, imens jeg så er mindre begejstret for deres chokolademousse. Og ja, roserne er der en how to her: http://krissers-cookiecrumble.blogspot.dk/2011/12/how-to-roser-af-frosting-eller-mousse.html

      Slet
  8. Hvor er i altså bare nogle dejlige venner!!! Og hold nu op hvor kan du bare det der med den tyller! Det er jo for crazy :D Rigtig sød kage og manner hvor ville jeg gerne have været i din venindes sko - baby and all!

    SvarSlet
    Svar
    1. Taak søde Agnethe ;) Jow jow, og øvelse gør mester, som man siger :) Ja tak, jeg ville også meget gerne have været Marie, for sikke da en oplevelse - især når man bare SLET ikke forventer det...

      Slet
  9. Ej hvor en skøn overraskelse for hende. Og lækker kage :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, og det var det virkelig, for hun havde SLET ikke lugtet lunte. Virkelig en dejlig dag :)

      Slet
  10. Så sødt af jer - kan godt forstå, hun er glad og rørt. Og sikke en smuk kage Kristine. Håber meget du blogger om jordbærmousse og hvordan du laver roserne, som et par andre også ønsker sig:-) Please:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde :) jamen som jeg skrev tidligere oppe, så er moussen jo lidt af en snyder - nemlig den fra dr. oetker :) og en how to på roserne kan du finde lige her ;) http://krissers-cookiecrumble.blogspot.dk/2011/12/how-to-roser-af-frosting-eller-mousse.html

      Slet