onsdag den 27. juni 2012

Chokoladebars m. lakrids

- og endnu en HARIBO opskrift


Og endnu en opskrift med HARIBO's lækre lakrids. Denne gang blandet med en god omgang chokolade og lidt crunch, og selvfølgelig lakrids, som i denne opskrift blev de lækre, bløde og søde Rotella lakridsser der stod for skud.

Opskrift (giver ca. 18 squares)

300 g. mælkechokolade
100 g. mørk chokolade
1 pose Haribo Rotella lakrids
15 mariekiks, knust groft

Smelt først chokoladen over vandbad, og knus imens mariekiksene groft i en plastikpose. Hak eller klip rotella lakridsen i små stykker og vende hele herligheden op i den smeltede chokolade. Hæld massen over i et fad, beklædt med bagepapir, og stil så på køl i en times tid, til hele massen er størknet og godt kold.

Vend den store bar ud af formen/fadet, træk bagepapiret af og skær den så ud i ca. 18 mindre og mundrette bars.





Note: en YDERST lækker treat, som smelter i munden med det samme. Og nej, der er ingen chance for at de smelter i hænderne først, for jeg lover dig, at de er væk i en ruf :) Jeg kan  hvert fald som bonusinfo fortælle, at der herhjemme allerede er lavet portion nummer to, som også har fået ret hurtige ben at gå på ;)

Og når det så er sagt, så er det seelvfølgelig grundlag nok til, at du klart må afprøve disse, for de er virkelig lækre! En god omgang chokolade med bløde lakridsstykker og en crunchy krumme af mariekiks, hvad kan man mere ønske sig? Jeg er faaaaan.

30 kommentarer:

  1. De ser lækre ud! Dem må jeg bestemt prøve snarest :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Gør det - men pas på Camilla ;) De er STÆRKT vanedannende ;)

      Slet
  2. De ser lækre ud - den må jeg lave når jeg er kommet på plads i det nye hus, eftersom alt næsten er pakket ned :)

    Så glæder mig til næste uge hvor jeg måske skal prøve og lave dem!

    SvarSlet
    Svar
    1. Uuuf ja, det vil jo være den perfekte måde at indvie det nye hus på - lækkert :)

      Slet
  3. Mums med mums i(-:

    SvarSlet
  4. Jeg mener jo normalt at man skal holde de to vidundere lakrids og chokolade stærkt adskilt, men de der får mig næsten til at skifte mening. Ser godt nok lækkert ud, måske det skulle prøves :) Hvor længe tror du de kan holde sig på køl?

    SvarSlet
    Svar
    1. JEPS, i know Marie, og ved du ikke helt synes om ideen, men denne her version vil sparke dig tilbage til stenalderen - PROMISE! H'øhøh, jamen de kan snildt holde sig en uges tid til 14 dage, men luk dem godt ned, så de ikke kommer til at smage af køleskab! Og hey - måske du skulle overveje disse til babybesøgene? :D

      Slet
    2. Det var det jeg lige tænkte :) Det vil jeg klart overveje!

      Slet
  5. Åhhh uhmmm, jeg elsker chokolade og lakrids :) De her ser virkelig gode ud...hvor er du altså kreativ. Dem må jeg snart prøve :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Taaaak :) Jamen du SKAL bare prøve dem så, for hvis du er chokolade+lakrids fanatic, så vil du elske disse ;)

      Slet
  6. Jeg tror nok lige at jeg skal en tur i Kiwi! MUMS :D

    SvarSlet
  7. Åhr det kunne jeg godt dyrke lige nu!

    SvarSlet
  8. Uf, hvor ser det godt ud! Min mave rumler af misundelse :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har den altså også god grund til at gøre. Nøjh hvor kunne jeg også godt kværne en lige nu - eller 8 !!!!

      Slet
  9. Mums de ser lækre ud med lakrids! Vi lavede nogle for ikke særlig længe siden med nougat - de var også rigtig gode! Kiksen gør dem virkelig lækre! :-)

    SvarSlet
  10. De er også VIRKELIG lækre. uhm ja, de lyder heller ikke dumme, og ja - lidt crunch gør lige det ekstra ;)

    SvarSlet
  11. Der er købt ind tilmat lave disse... Mums... Men hvor stor en pose lakrids bruger du... Der er jo flere str og cælge imellem

    SvarSlet
    Svar
    1. Lækkert :) Jamen jeg brugte en pose med 174 g. i :)

      Slet
  12. Har lavet dem i dag og det er bestemt ikke sidste gang. De smager himmelsk;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. dejligt at høre :) Og for det ikke skal være løgn, så har jeg for en times tiid siden sat en ny portion i køleskabet :) Drengerne skulle jo have lidt sødt til em-kampen :)

      Slet
  13. åh, hvor lyder den kombination vidunderlig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mere end bare fantastiske Dorte - du MÅ bare lave dem. De er henrivende, lækre, fantastiske og guddommeligt himmelske :D Fik jeg nævnt at de også var gode? :D

      Slet