søndag den 8. juli 2012

ABC cookies

- og endnu mere lakrids


Godtnok er jeg vild med lakrids, men fordi der dukker så mange opskrifter med lakrids op på bloggen lige for tiden er jo, at jeg har det skønne skønne samarbejde med HARIBO, hvor jeg eksperimenterer lidt med brug af lakrids i diverse søde sager ;) Jeg håber I kan holde til det derude, for her kommer der altså endnu en :)

Opskrift giver mange cookies

200 g. smør
200 g. sukker
1 stort æg
1 spsk. vanillesukker
400 g. hvedemel
1 pose HARIBO ABC lakrids

Smør og sukker piskes godt sammen og ægget tilsættes (husk at komme pastafarve i inden du kommer mel og vanillesukker i, da det så er lettere at fordele)

Tilsæt herefter vanillesukker og mel som det sidste og ælt dejen godt igennem til den er blank og blød. Stil herefter dejen på køl i en god time, og rul herefter dejen ud.

Stik/skær nu dine cookies ud i den ønskede form, placer en ABC larids i midten og bag dem på en bageplade beklædt med bagepapir ved 200 grader i ca. 10 min. (Hold dog et vågent øje med dem - de er færdige når kanten af småkagerne er lysebrune og gyldne)






Note: en lækker sprød cookie med en blød og let sej og salt lakrids i midten. En perfekt kombination mellem det salte og det søde, samtidig med at mikset af både det bløde og det sprøde falder rigtig godt sammen. Egner sig særdeles godt som treat til de lækkersultne og hårdtslidende skolelever :) 

4 kommentarer:

  1. Sikke nogle sjove cookies - og jeg elsker ALT med lakrids, så jeg er solgt!
    Tænk alle de forrygende lakrids opskrifter jeg er gået glip af, fordi jeg ikke har fulgt din blog før nu... ;)

    - Maj :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ahmen så kan det jo ikke være meget bedre Maj ;) Dejligt du fandt frem til bloggen ;) Jeg håber du kan få dig luret frem til de resterende opskrifter med lakrids, for der er helt sikkert også noget du ville kunne lide så ;)

      Slet
  2. Sikke nogle skønne cookies :-D

    KH
    BIrthe

    SvarSlet
    Svar
    1. De er heller ikke dumme Birthe :) ISær ikke, når man kommer træt hjem fra arbejde ;)

      Slet