tirsdag den 24. juli 2012

Baby Cookies

- til en lille ny prinsesse


For endelig har min kære veninde født, og ud kom en velskabt og rask lille pige, og det skal fejres. Derfor skal jeg senere i aften - når jeg har fået fri fra job, sammen med en anden fælles veninde ud og se det lille vidunder.  Jeg glæder mig helt ustyrlig meget til at se den lille prinsesse, og få opklaret det evige mysterie om, hvem af forældrene hun ligner :)

Jeg glæder mig naturligvis også rigtig meget til at se de nybagte forældre, og i det hele taget bare at se den lille nye familie, som med garanti stråler af lykke og glæde.

Og i min verden kan man selvfølgelig ikke komme uden en lille hjemmelavet ting, og da jeg jo ikke gør mig i det kreative hækleri, syning o.lign. Ja så må det jo blive en omgang hjemmebag, meeeen det ved jeg heldigvis også, at den lille familie absolut ikke kimser sig af :)





Det blev derfor til en omgang sugar cookies, natuligvis pyntet til lejligheden og derfor i det royale og prinsesse lignende tema :) De er nemlig pyntet med alm. glasur som er indfarvet med pastafarve og lidt perle krymmel fra Dr. Oetker.

Som I kan se er disse cookies stukket ud i henholdsvis babyfødder, prinsessekroner og hjerter. I hvert hjerte er prinsessens kommende navn sevfølgelig skrevet, og dette er gjort med den fine kikseudstikker jeg købte mig for noget tid siden.

Nu håber jeg bare, at det kære forældrepar kan nyde sagerne i ro og mag og i en stille stund, når de engang kommer hjem i trygge rammer. Det har de i hvert fald fortjent.

18 kommentarer:

  1. Hvor har du været flittig! Søde små pinkish sager <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Jaaa, de er lidt fine :) Hvis ikke man var skruk i forvejen, så kunne disse cookies godt gøre det :)

      Slet
  2. Aiiii sikke en fin gave! Den skal de nok værdsætte meget højt, for lige pludselig går man altså sukkerkold, når man har med sådan en bette sag at gøre og så er det rart at have sådan en omgang lækre cookies indenfor rækkevidde ;)
    Tillykke med din venindes babyprinsesse :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro de blev værdsat, og taget imod med kyshånd :) Jeg er sikker på, at de nok skal få dem fortærret i en sukker-manglende situation ;)

      Taaak - hun er bare SÅ fin..

      Slet
  3. tillykke med din venindes lille pige, og sikken nogen flotte cookies.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Mimi :) Og tak for cookie-rosen også :) Du er ikke den eneste der synes de var fine, og jeg er sikker på, at hvis lilepigen kunne noget, så ville hun også elske dem ;)

      Slet
  4. Hvor er de altså super fine! Og super god idé at medbringe sådanne lækkerier, når det nu er noget du er god til ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde :) Jaaaa, jeg synes i hver fald, at de passede ret så godt til anledningen, så det kunne ikke passe bedre, og det var forældrene vist enige i ;)

      Slet
  5. Sikke nogle rigtig fine kager du har fået lavet, de smager sikkert ligeså godt som de ser ud til at gøre. Håber du nyder din dag :)
    Jeg kan rigtig godt lide din madblog, den er rigtig inspirerende især med alle de gode billeder du ligger ind :)
    Jeg vil blive rigtig glad hvis du gad at tjekke min madblog ud, det vil jeg blive glad for :)
    http://nydmaden.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak fo det :) Hvor er det skønt du kan lide det du ser og bliver inspireret lidt ;) Du kan tro jeg vil kigge forbi :)

      Slet
  6. Jeg lover dig, at kagerne har skabt glæde og beundring! De små fødder fik hurtigt ben at gå på ;)Du er en skat er du...

    SvarSlet
  7. Nu har jeg bagt disse skønne småkager en del gange, og med stor succes, men mit problem er, at når jeg har lagt glasur på bliver de bløde.
    De smager stadig lige skønt, men jeg kunne godt tænke mig at de forblev sprøde.
    Bliver dine også bløde, eller har du et super tips til at holde dem sprøde :-)
    Bente

    SvarSlet
  8. Hej Bente. Uha, det lyder mystisk? Hvor lang tid har du dine cookies til at ligge med glassuren på, førend de bliver bløde? For nej, jeg har aldrig haft det problem før - men måske det er fordi, at de aldrig når at blive bløde, før de er spist og borte :)

    SvarSlet
  9. Hej Kristine.

    Jamen når jeg har lagt glasur på lader jeg dem stå til næste dag, inden jeg smider dem i kagedåsen, og der er de begyndt at blive bløde :-(
    Men der er ingen klager for de forsvinder alligevel som dug for solen :-)
    Men kan det være at jeg ruller dem for tyndt ud?????
    Jule-hilsen
    Bente

    SvarSlet
    Svar
    1. Ejh det lyder godt nok meget underligt, for jeg lader også tit og ofte mine stå ude i køkkenet natten over, for lige at sætte sig, og det sker der ikke noget ved. Men ja, måske ruller du dem for tyndt ud - det kunne være en mulighed, for jeg aner simpelthen ikke, hvad der ellers skulle være grunden?? For meget og for tynd glasur måske?

      Slet
  10. Så har jeg vist fundet svaret ;-)

    Har lige bagt dem igen, igen, igen, igen, og denne gang lavede jeg dem lidt tykkere, og de blev ikke bløde da jeg puttede glasur på, og prøvesmagte dem dagen efter.. jubiii
    Men rigtig glædelig jul til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan Bente :) Dejligt du fandt løsningen ;) Og tak fordi du skrev det til mig herinde :) Dejligt. Ritgig glædelig jul til dig og din familie :)

      Slet