tirsdag den 28. august 2012

Yoghurt m. myntesirup og brombær

- slet ikke nogen dårlig kombi
 
 
For igår var Peter og jeg på mold - og det ses idag på hænder og arme. For selvom der var både lange bukser, langærmede trøjer og tætlukkede sko inde over, så har sådan nogle brombær-buske det med at prikke til. Og de mister altså ikke tornene, når de har stukket én gang, for de bliver bare ved, og ved, og ved. Lige indtil man vælger at nedlægge halvdelen af busken, for at komme ind til de lækre og modne bær, som naturligvis sidder helt derinde, hvor man aldrig kan komme ind.
 
Well, det lykkedes os nu meget godt, og en hel spandfuld brombær kom med hjem. De ligger nu og venter på, at jeg i morgen (på min fridag - hurraaaa) skal finde på noget skægt at bruge dem på. Jeg har allerede en del ideer i tankerne, meeeen først skulle de altså lige nydes, ganske friske, nyvassket og lækre på en portion yoghurt.
 
For noget tid siden lavede jeg jo den lækre lækre hjemmelavede myntesirup, og den skulle altså lige på besøg i min morgenyoghurt idag. Det kom den så, naturligvis i selskab med en håndfuld friske og næsten (læs: plukket igår aftes, lige inden duggen faldt) nyplukkede brombær.
 
Dermed er det eneste du skal bruge:
 
1 skål natural yoghurt
2 tsk. hjemmelavet myntesirup (eller anden sirup)
1 håndfuld friske brombær
 
Mother nature - I LOVE YOU :)
 


 
Og nu vil jeg ind på seminariet og have hjemskundskabsundervisning. Idag er det tilberedningsmetoder, der står på programmet, og senere står den på job i biksen :) Hav en dejlig dag!

4 kommentarer:

  1. Håber ikke hun slog sig, hende dukken.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gjorde hun ikke. Hun nåede nemlig lige at dukke sig ;)

      Slet
  2. Lige inden duggen faldt måske .........

    SvarSlet
    Svar
    1. Ro på du! Det er jo rettet. Jeg forstod den skam godt første gang :-)

      Slet