mandag den 22. oktober 2012

Kannibal Cookies

- med knogler og indvolde


Sådan næsten i hvert fald, for de farverige m&m's kan godt komme til at se en smule farlige ud, når de først afgiver lidt farve og skaber lidt (u)hygge i sådan en cookie. 

Og hvad passer bedre, end små (u)hyggelige knogle-cookies, når vi jo har ramt oktober måned og dermed Halloween måneden, samtidig med, at pigerne fra studiet kiggede forbi til aften-hygge igår aftes? Jeg kunne i hvert fald ikke komme i tanke om andet, så kannibal cookies det blev, og de blev lyn hurtigt godkendt af gemalen, som jo naturligvis ikke kunne stå for de "klamme" skabninger :) 

Opskrift til ca. 26 cookies

75 g. smør
100 g. sukker
50 g. brun farin
1 æg
150 g. hvedemel
1 tsk. vaniljesukker
½ tsk. natron
½ tsk. fint salt
100 g. m&m's
+ et skvæt farverig krymmel

Bland smør, sukker, farin og æg samme og pisk indtil massen bliver luftig. Tilsæt herefter hvedemel, vaniljesukker, natron og salt og bland så godt sammen. Tilsæt som det sidste m&m's og krymmel og fordel det hele jævnt i dejen. 

Placer nu med en tsk., små klatter dej på en beklædt bageplade. Bag gerne 9 cookies ad gangen - ikke flere end da, da de flyder en anelse ud. Bag ved 200 grader i ca. 5-7 min. og drys så de små sukker knogler i bagetidens sidste minut (hvis du ønsker disse - de kan dog undlades). 






Note: en sprød og lækker cookie, som du kan fylde lige det i, som du lyster. Hvad enten det er chokolade, krymmel, m&m's, lakrids, nødder, sukker knogler osv, osv. Det er kun fantasien der sætter grænsen, og i denne tid må man absolut sige, at man skal slippe tankerne og fantasien løs, for at få ren og skær (u)hygge og gyselighed ind i bagværket :) Jeg forestiller mig KUN, at børnene vil elske at være med til, at kreere disse (u)hyggelige kannibal cookies, og ikke mindst spise dem :) 

14 kommentarer:

  1. Hihihi .. ja knogle kager... :-)Tror egentlig jeg stadig har nogle grønne edderkopper i sukker på lager og sorte dødninge hoveder...

    Sød ide :-D

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Orrh hvor sejt Marianne :) Dem skal du da have brugt i noget skægt. Det lyder som om du i hvert fald har dit "halloween" lager fyldt godt op ;)

      Slet
  2. Nice Kristine! De ser tilpas klamme ud og de skal SÅ meget gemmes i inspirationsmappen til min unge skal holde halloweeen om nogle år :P

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, ja ikke? Tilpas klamme, men ret lækre, hvis man ikke tænker på, hvad det ligner :) Ork ja - din bette forbryder vil jo elske dem, når han engang får størrelsen til det :) Nøjh jeg glæder mig til, at jeg skal lave sådanne kreationer med mine kommende unger ;)

      Slet
  3. Sejtsejt!! Hvor er "knoglerne" købt?

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Taak :) Knoglerne er købt i "kop og kande" :)

      Slet
  4. Haha, de er gode! Men du har åbenbart ikke været hurtigt nok til at spise dem med alt det spindelvæv, der er kommet :-D :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Guuud nej, du har sgu da fat i noget der ;) Damn. Jeg troede lige jeg kunne skjule, at de rent faktisk er fra sidste år ;) Muhahah. Noooot.

      Slet
  5. Jeg har faktisk fødselsdag på Halloween, og jeg ved faktisk ikke hel, hvad jeg skal bage af lækkerier til kaffen, men de her ser jo alt for gode ud til IKKE at bage dem! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. UUuhj hvor fedt :) Der gad jeg sørme godt have fødselsdag ;) det er en skæg aften, og med mulighed for total tema-fødselsdag ;)

      Disse cookies ville i hvert fald passe perfekt ind i det tema ;)

      Slet
  6. Ej hvor er de søde. Super god ide!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette :) Jeg er sikker på, at børn især vil elske dem ;)

      Slet