torsdag den 4. oktober 2012

Omlakering af møbler

- "LAK-IN", min danish hero

Tv-møbel efter forvandling

For i sidste uge skete det - vores kære tv-møbel blev afhentet og kørt nordpå, for at blive forvandlet fra en meget dominerende rød (k)ælling, til en smuk og fredfyldt hvid svane :) Og ja, det har nemlig været et issue længe. For da Peter og jeg for ca. 4½ år siden, flyttede sammen i Hjørring, var det vanvittig moderne at have røde møbler. Vi havde begge snakket om at erhverve os en rød lædersofa, men blev dog enige om at købe et rødt tv-møbel istedet, da det jo var en kende billigere at udskifte, den dag rød ikke længere var sagen. 

Da vi flyttede til Aalborg var jeg allerede klar på at skifte det røde tv-møbel ud, men der var ikke lige penge til et nyt, og vi fik aldrig sat det røde monstrum til salg, og smides ud skulle det jo ikke, for billigt havde det heller ikke været. Bum. 

Well, sagen var så den, at jeg (som kvinder jo fra tid til anden får lyst til) gerne ville skifte farverne i stuen lidt ud, men da det store og meget røde tv-møbel var ultra dominerende, så var det svært at få flere farver ind i stuen, uden at det endte i et stort kaos i mit hoved. Jeg er nemlig sådan indrettet, at der ikke skal være alt for mange farver, for at det gør mig helt svimmel. Rene linjer, få neutrale farver og simpel indretning er lige mig :) 

Vi havde flere gange snakket om, hvorvidt man mon kunne male det røde monstrum eller ej, men det var kun blevet ved snakken, men pludselig - som sendt fra himlen, kom LAK-IN ind i billedet. Et malerfirma fra Jerslev i Nordjylland, som grundlæggende maler vinduer og døre, men som nu også har slået sig lidt på møbel-maling.  Han ville have 800 kr. for at male vores tv-møbel, og taget det flotte resultat i betragtning (og tid og materialer, da bordet skulle have en del lag maling, for at dække den røde farve), så er det efter min mening en ganske fair pris. Dette også set i forhold til, at skulle have været ude at købe et helt nyt tv-møbel, samtidig med at vi for 4½ år siden gav 3000 kr. for det røde tv-møbel, det passer perfekt ind i lejligheden, det kan rumme al det elektronik gemalen har og så har det  bare en god størrelse. Man kan så få den tanke, om det nu kan betale sig ift. slidtage og pris (især med 4½ år på bagen), men da et tv-møbel jo ikke er et møbel du "bruger" på samme måde som et sofabord o.lign. ja så bliver der jo heller ikke slidt på samme måde. 

Tv-møbel inden forvandling

Og jeg kan kun sige, at jeg er DYBT fascineret af det færdige resultat. Det er så pænt og blankt, og de  få ridser og skrammer der nu engang var at finde da vi sendte bordet afsted, de var slebet ned og spartlet op, og ikke længere eksisterende da vi fik det tilbage. Med andre ord - vi har fået et helt nyt bord, og jeg elsker det ! ELSKER ELSKER ELSKER det. Jeg har allerede lavet næsten hele lejligheden om, og har endelig fået mulighed for, at skifte farverne ud i hjemmet - oooh freedom :) Mine varmeste anbefalinger skal derfor gå til Allan og hans firma LAK-IN, som har gjort et fantastisk stykke arbejde. Du kan læse meget mere om priser, betingelser, afhentning, levering og læse om selve processen inde på hjemmesiden > lak-in.dk, hvor du også kan finde billeder af de døre, vinduer og møbler Allan har malet igennem tiden. Døre og vinduer har faste priser, men priser for møbler sker efter aftale, da der jo er forskel på møbler, størrelse og type. 

Endnu en gang, jeg ELSKER mit "nye" tv-møbel, for ikke at tale om den hvide og oplysende farve, som skaber endnu mere ro i hjemmet :) HURRA for LAK-IN, som i sandhed lever op til deres slogan. "LAK-IN - hvis dit hus trænger til fornyelse"

8 kommentarer:

  1. Kan godt forstå du er glad. Det er da blevet super flot!
    For ja - vi kvinder kan altså godt lide at kunne lave om på tingene indimellem. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jaaa, jeg er så super glad for det :) Haha - netop. Der skal ske lidt ændringer i ny og næ ;)

      Slet
  2. Hvor er det blevet flot, det ligner virkelig et helt nyt møbel. :)

    God weekend,
    Mette - smallstar-bymette.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ikke? Jeg er også bare SÅ lykkelig for det. Det bliver i hvert fald nydt på en helt anden måde nu :) God weekend :)

      Slet
  3. Det er blevet rigtig flot !!! Jeg hader rød... Undtagen når det er jul... Leder selv efter et nyt tvmøbel , stuebord , hylder og en lille reol... Og det skal være HVIDT..

    Her har vi alt i træfarve og ja.. jeg er TRÆT af træ farve... :-D

    Rigtig god weekend
    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marianne :) Ja, jeg kan nu godt lide rød, meeeen nu blev det lige lidt for meget af det gode ;) Haha. træfarve er jeg heller ikke helt fan af, faktisk hader jeg det - eller dvs. jeg gider ikke det sådan helt lyse og "glatte" træ, men det mørke træ og noget med struktur i, det er nu meget fint ;) Hav en skøn weekend :)

      Slet
  4. Hvor er det bare blevet flot :o) Hvid var en god beslutning :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ikke? Hvid er bare god til mange ting ;) Hurraaaa for den beslutning. Godt I lige kunne være med på råd ;)

      Slet