mandag den 7. januar 2013

Hverdag igen

- og en hård start på den


For de sidste par dage, har jeg egentlig befundet mig i de norske fjelde. Så da julemaden og nytårssprutten havde forladt kroppen, så dragede vi mod Norges land. Vi tog afsted i onsdags, og kom hjem igår søndag, hvor en meget træt Kristine ramte puden med et brag kl. 20.00. Og efter en god omgang "Borgen" i flimmerkassen, så sov jeg tungt helt indtil i morges, hvor praktikken bankede på døren. Heldigvis havde vi planlagt det meste af undervisningen inden vi gik på juleferie, men jeg måtte dog lige snige mig til at læse lidt på "lektien", og forberede mig en smule i de sene aftentimer i Norge, når resten af familien halv-sov på sofaen :)  

Og det var vist rimelig godt, at jeg gjorde det, for vi blev altså mødt af en meget frisk 7 klasse i morges kl. 08.00, som jo selvfølgelig skulle "teste" de nye praktikanter :) Åh de er nu herlige, sådan en flok teens. Heldigvis har vi dem til tysk, og det lader til, at det fag kan få dem lidt ned i gear ;) 

Well, i så fald, så er ugen ligesom sparket igang, og det er skønt at være igang igen. Dagen har været hård, men god. Og selvom dagen idag var kort, så tror jeg mest af alt, at den var hård, fordi resterne af skiturens manglende søvn, stadig sidder lidt i kroppen. Resten af dagen kommer derfor til at stå på en lille morfar, lidt vasketøj fra turen der skal ordnes, en smule forberedelse til onsdagens undervisning, og så en omgang Mc Donalds til aftensmad :) Nej, jeg gider nemlig ikke lave mad idag, og Peter har det på samme måde, så det bliver en omgang af det nemme :) Vi er så også begge enige i, at fra og med i morgen, så står den på sundhed igen, for efter jul, nytår og skiferie, så trænger maven efterhånden til noget sundt og let :) Jeg håber derfor, at jeg får lavet nogle lækre sager, som jeg kan dele med I andre her på bloggen :) 

Indtil da må I ikke glemme, at deltage i min skønne Lakrids Konkurrence. Husk der er 2 kilo lakrids på højkant, såååå  go, go, go :) 

4 kommentarer:

  1. Ja, når man bare stikker af på skøn ferie, så vanker der, når man kommer hjem ;) Ej, lyder som om I har haft en herlig skiferie og, at praktikken er kommet godt igang. Sjovt som teenagere er voldsomt friske, det var de også i min praktik i december - troede altså de var lidt mere dvaske!!!

    God, lang lur :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, ja det er ikke engang løgn. Jeg var satme godt nok træt, da jeg stod ud af sengen i morges, og tanken om at 25 teens skulle berige min mandag i både tysk og dansk, den var ikke overskueligt overhovedet :) Det ændrede sig dog radikalt, da jeg endelig var oppe, kom ud på skolen og mødte de skønne unge mennesker :) Men ja, jeg troede også de bøller var dvaske og dovne, men ak nej - det er ikke dem jeg møder på min vej ;) Haha.

      Ps. min lur blev meget laaaaang, og rar :)

      Slet
  2. Hej Kristine, jeg er 100 på, at de ikke er lige så dejlige at have, som vi var :P

    -Charlotte fra 8. Klasse på Mou Skole. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, jamen søde Charlotte, I var jo også helt specielle :) Håber du har det godt. Knus

      Slet