søndag den 9. juni 2013

Birthday Cookies

- til min kære bette'søs


Som altså fyldte hele 16 år igår! Nøøjh hvor synes jeg altså, at tiden den går stærkt! Nå, men hvorom alting er, så var vi jo inviteret til den søde bette'søs fødselsdag hjemme hos de gamle igår aftes, hvor vi fik lækker, lækker mad som sædvanligt :) 

Udover hendes rigtige gave, så skulle der naturligvis også medbringes lidt hjemmelavet kræs :) Der blev derfor bakset en lille portion dej til sugarcookies sammen igår eftermiddags, og disse "pakker" blev så fremtryllet i en ruf :) Og både de ikke-spiselige gaver og de spiselige gaver vakte stor glæde hos den bette teenager, så det kunne ikke være bedre :) 

Opskrift til ca. xx stk.

100 g. blødt smør
100 g. sukker
1 lille æg
2 tsk. vaniljesukker
200 g. hvedemel

Rør smør, sukker, vaniljesukker og æg sammen, og kom melet i. Ælt hele baduljen sammen til en fast og blød masse, som efterfølgende rulles ud på et meldrysset bord, og stikkes ud i de ønskede forme og/eller figurer :) Bag kagerne ved 200 grader i ca. 5-7 minutter. Afkøl helt før pyntning. 

Jeg valgte at pynte disse basser, som jeg altid gør det - med helt alm. glasur tilsat pastafarve :) Derefter blev de pakket fint ind, så de tog sig endnu bedre ud, da de skulle overrækkes til den søde fødselar :) 




Og med en god portion cookies afleveret hos min dejlige familie igår, ja så går turen der hjem igen idag. For som om én fødselsdag i juni ikke er nok, så har min kære mutter fødselsdag på mandag, hvor hun fylder 50 år. Det skal naturligvis fejres med en stor fest (dog først i næste weekend), og til denne fest skal der så bages en ordentlig r**vfuld kransekage. Det står min far og jeg for, så idag drager jeg endnu en gang nord på. Denne gang for at kransekage'bage en masse, med min kære fatter :) <3 

4 kommentarer:

  1. Hvor er de søde! Dejligt at du rigtig kræser om hende :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Taaak! De blev også modtaget med kyshånd! Ekstra pakker ER bare rare, specielt da hvis de tilmed kan spises ;)

      Slet
  2. Forsinket tillykke med lillesøs :D Det er da bare en lækker treat at få på sin fødselsdag og man kan ALDRIG få pakker nok (slet ikke de spiselige af slagsen ;) )

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak søde :) Jaaa er det ikke det? Jeg ville i hvert fald selv blive glad for sådan en ekstra "spiselig" pakke :) Den vakte nu også stor glæde, selvom jeg tror, at der går lidt tid, før hun kan få sig til at spise dem ;) haha!

      Slet