torsdag den 17. oktober 2013

Den store bagedag

For som de fleste af jer sikkert ved, så er den store bagedag placeret den 3 torsdag i oktober måned, og det er, om vi vil det eller ej, idag. Men helt ærligt, findes der egentlig en bedre måde at nyde torsdag i efterårsferien på end ved at bage med familie og venner? I DON'T THINK SO ;) (det skulle da lige være at spise det). 

Sååååh, har du planer om at bage idag? Hvis ja, har du så også allerede planlagt, hvad du skal igang med at bage, og i så fald hvad og hvem skal du bage med? Hvis ikke du har planlagt det endnu, men har en ustyrlig lyst til at gå i køkkenet og hygge, så får du herunder et par ideer til, hvad du kunne gå igang med. De fleste at tingene er lige til at gå til, og så kan børnene med fordel inddrages som nyttige medhjælpere :) 

BRØD

Øverst fra venstre: 
1. 5x morgenbrød 
2. speltboller m. mandler
3. krydderurtebrød
4. Go'morgen snegle

Nederst fra venstre: 
1. fuldkornsboller m. spidskommen
2. Curry Buns
3. Abrikosboller m. mandler  
4. Fransk Fougasse 

KAGER

Øverst fra venstre: 
1. Æblebars m. karamel
2. Kardemomme Rolls
3. Mocca Brownie
4. S'more Tarts

Nederst fra venstre: 
1. Bailey's Cupcakes 
2. Æblehorn m. marcipan
3. Chokolade Roulade
4. Kanelbrownie

SMÅKAGER OG SØDT

Øverst fra venstre: 
1. Coffee Biscotti
2. Peanutbutter Whoopie Pies
3. Chokolademacarons m. lakrids
4. Chokoladetarteletter

Nederst fra venstre: 
1. Triple Dark Choko Cookies
2. Blåbær vafler

Som det fremgår, er der både ideer til lækkert morgenbrød, skønne frokostboller, svampede og saftige kager som gærkager, brownie, roulade, cupcakes og tærte, og så de sprøde og søde basser - vafler, biscotti, whoopie pies, macarons og cookies mfl. Og ja - naturligvis alle de andre opskrifter på bloggen, som ikke er fremhævet her. 

Så nej - der er altså ingen undskyldning for ikke at gå i køkkenet og lege. Sååå folkens - husk at hygge omkring det - hvad enten du er barn eller voksen, for der er nu ikke noget som en god portion kvalitetstid i og omkring bagværk i alskens afskygninger og så i godt selskab. 

RIGTIG GOD FORNØJELSE OG GOD BAGEDAG

6 kommentarer:

  1. He! Det havde jeg glemt alt om, men pudsigt nok skal jeg bage i aften - både boller og kage til gemalens LAN-party denne weekend. Håber på at score en solid mængde kærestepoints på det ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. At du af alle, glemmer den store bagedag, det kommer faktisk ikke bag på mig ;) Men hey - du skal bage alligevel - mega pudsigt! :) Jeg er sikker på, at du nok skal score gode point på kærestekontoen på den der! Du ville i hvert fald få et STORT FEMTAL af mig ;) Er det nogle nye opskrifter du kaster dig ud i? I så fald, så skal jeg da lige holde øje med lidt inspiration ;)

      Slet
    2. Hovhov, frøken næsvis - antyder du at jeg er distræt!? (for så har du ret! :-D)
      Jeg overvejer at improvisere en græskarkage... måske... skal lige lave bollerne først ;-)

      Slet
    3. Muhahahahaha! nej slet ikke? :O Hvordan kan du tro det? ;D :P
      Uuuuhuu, det var LIGE det jeg havde håbet, du ville lave. Jeg har nemlig et hokkaido græskar herhjemme, som jeg havde planer om at lave en græskarkage ud af (som også skulle pyntes som græskar), men jeg kan ikke lige finde ud af, om det bare skal rives eller om jeg skal lave det til puré!? DILEMMAAA! :D

      Slet
    4. http://piskeriset.dk/graeskar-aeblekage/

      *lokkelokkelokke* ;-)

      (jeg er dog i gang med at lege med butternut squash, men ovenstående er også rigtig god!)

      Slet
    5. Uuuuh, kan man mon lave den uden æbler? :) Uhm, butternut er også læks! Glæder mig til at se, hvad du disker op med ;) #jajegregnermedatdenkommerpåbloggen :D

      Slet