søndag den 10. november 2013

Cocoa Cinnamon Cookies

- og de er i sandhed MADE WITH <3


Og det er de af en helt speciel årsag - nemlig JER! Jeg er simpelthen sååå ovenud lykkelig og helt vildt overvældet over de mange søde og rare kommentarer, som I alle har skrevet til mig og indlægget om min lille bitte HARIBO bog! Det varmer virkelig mit store bankende kage-bage hjerte at vide, at så mange derude er glade (og stolte) på mine vegne, og ikke mindst glæder sig til at lure i den, når I en dag render over den ude i butikkerne. 

Det jeg bare gerne vil sige, er at jeg er ret vilde med jer, og endnu mere vild med jeres begejstring over min lille fine bog. Jeg håber derfor, at jer der ender med at eje den lille svend, om du så selv køber den, får den i adventsgave eller vinder den i pakkespil, ender med at blive glade for den. Jeg glæder mig i hvert fald til, at jeg kan udtrække en vinder af bogen - og ja, den bliver naturligvis signeret :) 

TAK; er kun et fattigt ord, og derfor får I som en ekstra tak lige opskriften på disse sprøde herligheder! Ps. de er HERRE lækre til kaffen ;) 

Opskrift til ca. 12 store cookies

100 g. smør
100 g. sukker
1 æg
20-30 g. usødet kakaopulver
3 tsk. kanel
1½ tsk. vaniljesukker
190 g. hvedemel
  1. rør smør, sukker og æg sammen til en luftig massse og tilsæt dernæst kakaopulver, kanel og vaniljesukker
  2. rør  det hele godt sammen og tilsæt som det sidste hvedemelet
  3. ælt dejen godt sammen og rul den tyndt ud på et meldrysset bord
  4. stik dejen ud med en rund udstikker og pres dernæst stemplet (hvis du har sådan et) ned i toppen af dine cookies
  5. placer dem efterfølgende på en bageplade beklædt med bagepapir 
  6. bag dine cookies ved 200 grader i ca. 5-7 minutter, men hold øje med dem, da du grundet kakaoen ikke kan se, når dine cookies bliver gyldne i kanten. 
  7. lad til sidst dine cookies afkøle helt på en bagerist og kom dem i en tætlukket dåse



Note: en sprød og sød cookie, som giver et lille hint om, at julen sig nærmer :) Den søde og krydrede kanel falder godt i spænd med den let-bitre kakao og den ellers søde og sprøde cookie. YUMMI! Det er ikke sidste gang, at denne kombination har fundet vej til køkkenet. Og hvad stemplet angår, så kan jeg informere om, at det er en skøn værtindegave, som jeg fik af min veninde den anden aften, hvor hun kom til aftensmad. Den er købt i TIGER, så hvis du er misundelig (hvilket jeg fuldt ud forstår), så kan den altså købes der ;) 

6 kommentarer:

  1. Hvor er de altså flotte og lige til at sætte tænderne i ;)
    Så godt du havde skrevet om bogen i jeres gruppe på fb og må sige jeg er dybt imponeret! Skal helt sikkert eje den til samlingen (synes disse små bøger er herlige og når man ved hvem forfatterinden er, så er den et must have) :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Taaak søde Bianca :) Og tak for de søde roser med bogen også! iiih altså :) *rødme* *rødme*...

      Slet
  2. Jeg satser på, at kagerne også er herrelækre til te - det vil jeg nemlig lave dem til på et tidspunkt :-D

    Tillykke med bogen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, jamen DET ER de kære Piske! Så lav du dem bare ;) Uuuhm.. Den luner bare ved tanken ;)

      TAAAK for det! :)

      Slet
  3. Svar
    1. Det er de virkelig også :) Prøv dem - du vil ikke fortryde ;)

      Slet