torsdag den 26. december 2013

Kakao konfekt m. hvid chokolade

- og drysset med kaffe/karamel bolchekrymmel


I sommers var jeg nemlig så heldig, at få et par poser blandet bolchekrymmel fra Bolcheriet i Løkken, og de skulle egentlig have været med i køkkenets eksperimenter for lang tid siden, men de var simpelthen gået i glemmebogen. Nu er de så dukket op igen, og det var et glædeligt gensyn, da jeg den anden dag fandt dem frem fra gemmerne.

Jeg fik to store poser med to forskellige blandinger i, hvoraf den ene var en blanding med kaffe/karamel bolchekrymmel, og da den stod på den obligatoriske konfekt-dag d. 23 december med søsser, mor og svigerinden, ja så så måtte mit bolchekrymmel med på tur. Jeg havde nemlig en dejlig idé om, at varianten med kaffe/karamel smag ville passe helt ufattelig godt sammen med den kakaomarcipan jeg havde på lager, badet i hvid chokolade og så med et drys af bolchekrymmel. Ak ja - og jeg fik ret ;) Perfekt til disse dejlige juledage :)

Opskrift til 20-25 stk.

250-300 g. kakaomarcipan
200 g. hvid chokolade
+ bolchekrymmel

Fremgangsmåde:
  1. Rul kakaomarcipanen ud i små kugler
  2. Smelt den hvide chokolade over vandbad og dyp så hver enkelt kugle heri
  3. Placer konfektstykkerne på et stykke bagepapir og drys med kaffe/karamel bolchekrymmel eller andet pynt - lad chokoladen størkne og opbevar herefter konfekten i et tætlukket beholder - gerne på køl - hvis de overhovedet når så langt



Note: et sødt og blødt stykke konfekt, som smager dejligt af både chokolade, kakao, marcipan og som afslutningsvis giver et dejligt touch af knasende sprød kaffe/karamel drys. Uhm. Jeg kan varmt anbefale, at bruge bolchekrymmel ovenpå konfekt, da det giver en dejlig og anderledes smag til chokoladen og marcipanen, men som samtidig også giver en dejlig knasende sprødhed. I LIKE IT :) (pssstt - jeg lavede også et marcipanbrød, som blev rullet godt og grundigt i bolchekrymmel - og det spiller max) :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar