tirsdag den 28. januar 2014

Hverdags glimt

- på en smuk og dejlig tirsdag


For selvom ugekalenderen kun siger tirsdag, så har jeg allerede fået udrettet en hel del - og det føles rigtig godt. Jeg har haft meget arbejde at se til der sidste stykke tid, og meget af det arbejde har jo foregået i køkkenet - og ja, det er mit stakkels køkken en smule mærket af. Det fik derfor en god solid overhaling, og jeg fik da også ryddet lidt op i skabe og skuffer. Jeg fik endda også om-organiseret lidt i de små kroge, og de skønne træ-vinkasser, som jeg har fået af min farfar, fik en godt plads ovenpå køkkenskabene. De indeholder nu henholdsvis muffinforme og kagekrymmel, så nu fylder de ikke i skabet mere, og der er nu lidt mere styr på det.  

Nå, men dette pludselige overskud kom jo af, at jeg igår stod op til en besked fra vores underviser om, at hun måtte aflyse undervisningen, da hun ikke kunne komme frem pga. sneen. Det passede mig egentlig ganske fint, selvom jeg faktisk havde indstillet mig på, at bevæge mig ud i sneen. 


Oh well, aflysning af undervisning er jo egentlig lig med selvstudie, meeeen det havde jeg ganske enkelt ikke rygrad til. Bum! Det blev istedet til en god gåtur med hundebimsen og dernæst ind under tæppet, henslængt på sofaen med hyggelig morgen tv, kaffe, lune boller og tændte stearinlys. Ja tak, den perfekte måde at bruge sin pludselige "sne-fridag" på. 

Efter morgenhyggen gik jeg ombord i tøjskabet. Jeg har længe haft lyst til, at rydde op og rydde ud klæderne, men tiden har ikke været til det. Igår så jeg så mit snit til lige at få det ordnet - ja selv gemalens tøjskab fik en omgang, og det blev til to hele sorte affaldssække, som skal afleveres til henholdsvis genbrug og min søster, som da lige skal have et kig på sagerne, inden de ryger videre :) 

Aaah, rod i hjemmet giver også rod i sindet, men nu er der orden i begge dele! Skønt med lidt ny orden bag skabslågerne også. 


Og nåeh ja, jeg bliver simpelthen også nødt til lige at vise jer mit nye inventar i køkkenet. Den skønneste tavle, som har et hav af anvendelsesmuligheder. For udover de dejlige rum i bunden af tavlen, som kan gemme på kort, breve og vigtige dokumenter, som ikke skal gemmes for langt væk, så er den genial til huskesedler, små søde hilsner og/eller beskeder, eller til nedskrivning af ingredienser, når der leges eksperimenterende i køkkenet :) 

Tavlen er købt i IKEA, og købes med to små kroge, som man kan sætte fast i bunden af tavlen. Her kan du hænge nøgler, viskestykker eller andet godt. Peter og jeg blev dog enige om, ikke at sætte disse kroge på, da vi synes det blev for meget på den lille væg. Måske skal krogene sættes på, når tavlen engang skal flytte ind i et større hjem, hvor pladsen forhåbentlig er mere til det :) 

Du får endda lidt kridt med til din tavle, men det er ubrugeligt. Heldigvis havde vi kridt på lager (ja man er vel skolelærer - og nej, jeg er ikke hoppet 100% med på den interaktive tavle endnu), så det er istedet fyldt i kridtholderen. Jeg mangler dog en fin lille svamp til at viske tavlen ren med, så sådan en er jeg på jagt efter, for nej - det er ikke BARE en svamp - den må jo gerne se lidt godt ud ;) 

8 kommentarer:

  1. Hvor ser det fint ud søde :) Ja, vi to elsker jo orden i sagerne. Mit og Kristians tøjskab fik en tur igår og køkkenskabene i sidste uge. I morgen går det så løs med den almindelige hovedrengøring.
    Jeg er vild med tavlen! Jeg ville jo gerne have den til kontoret, men der er nærmest ingen væg deroppe der kan bære noget som helst. TYPISK!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det gør vi nemlig :) Og den almindelige hovedrengøring skal også snart føres ud i livet herhjemme, meeen det bliver nok først i weekenden..
      Iiih ja, du skal jo næsten godt nok have den til kontoret, men jeg kan godt se problemet med pladsen. Jeg vil dog sige, at der ude i vores køkken jo heller ikke er synderlig meget plads, men den ku lige være der, OG den vejer altså ikke særlig meget, den fine tavle..

      Slet
  2. åhhh, kan man ikk også godt få en fridag pga sne når man arbejder (og det ikk trækkes i lønnen!), for gad også godt ha ryddet op i tøjskab, køkkenskab, bage, læse blade og hygge indenfor......åhhhh...

    // Rikke //

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, naaarh det bliver nok svært? Så skal du nok bare tage ferie, og så ordne tøjskabet der ;) haha!

      Slet
  3. Puha. Kender alt for godt følelsen når man har haft gang i meget og der så skal styr på det igen. Desværre synes jeg tit det tager ekstremt lang tid. Kan være det er fordi jeg hver gang jeg ligger noget på plads har min lille pilfinger der stolt viser hun har fundet det jeg lige har gemt. Doh.. mon der nogensinde kommer styr på det her hjem. Hmm..

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror du har ret mht. den lille pilfinger ;) For ja, det tager altid lidt længere tid at få styr på sagerne igen, hvis der først har været uorden i dem, men mon ikke det også er fordi, at det bare er lidt et "kedeligt" job, at rydde op i noget, som man konstant skal rydde op i i forvejen!? I don't know, men når man så får lov til at omrokere lidt og hygge sig med det, så kan det naturligvis også tage lang tid, fordi man tager sig tiden :)
      OG JA; der skal nok komme styr på dit hjem Bianca :) Don't worry... Og du har jo en dejlig prinsesse, som snart kan hjælpe med oprydningen, måske? :D

      Slet
  4. Hvor ser det fint ud - køkkenindretning er så hyggeligt :D Studie-tid hjemme er heller aldrig lige min favorit, der kommer altid et hav af gode alternativer (læs: overspringshandlinger), jeg vælger at hoppe på, istedet for bøgerne.

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Anne :) Ja det er nemlig hyggeligt, elsker det. Specielt fordi at gemalen endda er ret vild med det også :) Juhuuuu! Jeps - selvstudie er bare en udfordring på mange områder, MEN når jeg så endelig er kommet igang, så kører det oftest som smurt ;)

      Slet