onsdag den 9. juli 2014

Siden sidst

- og det er efterhånden længe siden


Ja, pausen blev måske lige en smule længere end jeg havde planlagt, men den har været tiltrængt :) Jeg har jo, som de fleste af jer ved, haft en del at se til med afslutning af mit studie, og har haft mega stress over de mange eksaminer, som UCN så fint havde valgt at placere på det sidste år af uddannelsen. Jeg skulle igennem 5, nemlig forsvar af min bachelor, didaktikeksamen, hjemkundskabseksamen, mundtlig tysk og skriftlig tysk. Det har været hårdt med de mange eksaminer, virkelig hårdt, men jeg kom igennem :) Endda rigtig fint igennem.  

Det gik nemlig over al forventning, og jeg kan efter 4 års hårdt arbejde kalde mig for folkeskolelærer - endda med job pr. 1 august :) YAHJ! 

Pausen, som egentlig ikke skulle have været så lang, den er dog blevet brugt noget så fornuftigt - nemlig med at restituere efter et mega hårdt forår. Ja man kan faktisk kalde det det forsømte forår. Det har været hårdt både fysisk og psykisk, men nu er der SOMMERFERIE, og jeg har allerede nydt den første del af den i fulde drag. Den har naturligvis budt på en del praktisk ift. opstart af nyt job efter ferien, men der er også blevet puttet meget på sofa, spist meget junk, drukket en hel masser rødvin, sovet længe og generelt har jeg bare DASET, fejret og nydt min nye titel OG ferie :) 


Derudover blev min skønne bettebror også student (faktisk allerede dagen efter at jeg selv blev færdiguddannet), så han er naturligvis også blevet fejret. Der er blevet kigget på bil til mig, vi kigger på mange huse rundt omkring, vi har været et smut i tyskland, og så har den generelt bare stået i hyggens og afslapningens tegn, for der har været mange timers søvn der skulle indhentes og en del mental restituering som skulle ordnes. 

Det er nu så småt ved at være på plads, og jeg har igen fået lysten og overskuddet til at bloggen igen. Jeg ved, at jeg har sagt dette et par gange, men nu mener jeg det. Selvfølgelig vil der nok være lidt stille, når det nye job skal køres i stilling, men jeg vil virkelig prøve at finde tilbage i den gamle rutine igen, for jeg savner jer, jeg savner bagningen og jeg savner bloggen og alt omkring den :) 

Jeg håber ikke I har droppet mig helt derude, og er klar på at følge lidt med igen. Jeg er i hvert fald fyldt op med energi, og klar ved tasterne igen :) Jeg er derudover også klar med en opskrift til jer, som kommer i løbet af dagen (eller i morgen) De af jer der følger mig på instagram, ved hvilken kage jeg snakker om. Nemlig en syndig og lækker chokoladekage med peanutbutter. Oooh yes - så stay tuned ;) 

6 kommentarer:

  1. Tillykke til Bette bror og dig selv ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :) Det er SÅ dejlig en følelse ;)

      Slet
  2. Stort tillykke med uddannelse og job 🎈 Det er verdens bedste job, det synes jeg i hvert fald stadig, her hvor jeg går ind i mit 15. år som lærer. Der går ikke en dag uden én eller anden dejlig episode, elev, kollega eller forælder, der bekræfter mig i, at jeg har det skønneste job i verden :-)
    Jeg glæder mig til at følge med her fra sidelinjen 😄

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Camilla ;) jeg glæder mig også meget til at komme igang med verdens bedste job :)

      Slet
  3. Tillykke!
    Og hvor ville det være skønt med noget mere billedspam af Chillum!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lisa ;) Og flere billeder af Chillum skal keg prøve at efterkomme 😊

      Slet