torsdag den 19. maj 2016

Kaffe

- skal man altid have tid til


Jeg elsker kaffe, både i kager og desserter, kold som varm, med smag eller med mælk, stærk eller helt normal - men bedst af alt.......sort kaffe......helt sort..... 

Jeg synes, at kaffeuniverset er helt fantastisk, for kaffe smager bare altid forskelligt. Også selvom det er den samme kaffe, bare brygget et andet sted end der hvor du plejer at få netop denne kaffe. Ja sådan har jeg det i hvert fald. Jeg tror, at kaffe for mig handler meget om omgivelserne og de "fortællinger", der ligger i selve oplevelsen med kaffen. Ja det lyder måske fjollet, men jeg tror, det hænger sammen. 


Tag nu eksempelvis den kaffe, som jeg drikker på arbejdet. Den er god, bevares, men det er ikke en kop kaffe jeg nyder på samme måde, som den kaffe jeg drikker eksempelvis herhjemme eller hos mine svigerforældre. Kaffen på arbejdspladsen er en nødvendighed - især den første kop om morgenen og den sidste kop om eftermiddagen, hvorimod den kop jeg indtager hjemme, den er baseret på hygge, varme, en god bog og god tid.

Og så er der det store spørgsmål. Hvilken kaffe foretrækker du så? Det kan jeg ikke svare på, og det kan jeg ikke af den simple årsag, at billig såvel som dyr kaffe, kan smage godt (eller dårligt for den sags skyld), alt afhængig af hvor man er, hvad man laver og hvordan man har det.

Alle i min familie laver kaffe på kanden. Der er ingen af dem, der har hverken kapselmaskine, laver stempelkaffe eller instant kaffe. Lige med undtagelse af mine forældre. De drikker instant kaffe og har gjort det i lang tid. Instant kaffe smager bare bedst hos dem, fordi det er blevet "en del af dem" og deres kaffe-hygge. Så når jeg engang imellem sniger mig til en enkelt kop instant kaffe herhjemme, så minder smagen også om hyggen hos dem, og det synes jeg altså er en skøn ting. 


Så endnu en gang må jeg konstatere, at kaffe bare smager forskelligt i forskellige situationer. Instant kaffe til den hurtige kop (og hvis man ved, at man kun skal have en enkelt kop, ellers laver jeg gerne et par kopper på kanden), og filterkaffen til langvarig hygge - helst sammen med andre. Sådan er det i hvert fald herhjemme :) Så da Gestus sendte mig en pakke med både filterkaffe og instant, så var lykken gjort. Begge dele er et hit herhjemme, for er man ikke i filterkaffe-humør, så står glasset med instant altid klar. 

Sponsoreret indlæg

1 kommentar:

  1. Jeg er så stolt og glad for at være her for at dele dette bemærkelsesværdige vidnesbyrd, vidunderligt og ekstraordinært, jeg kan bare ikke tro, nu er min tidligere mand her hos mig og tigger om alle hans forkerte handlinger og fortæller mig, hvor tom han følte sig hele tiden han var væk, han forlod mig og forårsagede mig så smerte efter en skilsmisse, der fandt sted for 5 måneder siden. Og hele dette mirakel skete umiddelbart efter at jeg kontaktede Dr. Egwali for at få hjælp, jeg er den lykkeligste kvinde i hele verden i dag, jeg vil sige 'at have ham igen ved min side. Det er et mirakel for mig og min familie og evig glæde og lyst. Jeg er så glad nu, og jeg ved ikke, hvor meget jeg skal udtrykke min taknemmelighed og taknemmelighed over for Dr. Egwali. Jeg vil kraftigt anbefale ham, hvis du har brug for øjeblikkelig hjælp, da det er garanteret.
    Send ham en e-mail i dag /dregwalispellhome@gmail.com eller via
    WhatsApp: +2348122948392

    SvarSlet