onsdag den 31. oktober 2012

TRICK OR TREAT

- OG HAPPY HALLOWEEN


For vi kan ikke komme udenom, at det idag er d. 31 oktober, og dermed dagen for fejring af Halloween, hvis man altså er lidt til det :) Vi "fejrer" ikke selv Halloween herhjemme, i hvert fald ikke for fuld udblæsning, men lidt (u)hygge er er da, for jeg synes altså at ideen er ret hyggelig :) 

I hvert fald er vi nu dækket ind med "treats" til nabobørnene, når de senere på eftermiddagen begynder at vimse rundt i deres fine kostumer og kime på dørene. De plejer i hvert fald at komme, så mon ikke de også gør det i år. Det håber jeg - for nu er der i hvert fald godter klar til dem ;) 

Og godterne er såmænd bare de trofaste og altid vellykkede sugar cookies - pyntet med alm. farvet glasur og sort glitter-gel pen. Gravstenen er endvidere penslet med lidt kakaopulver, så det "beskidte" look fremtones. 







Laver du lækkerier i Halloween tema, og hvordan "fejrer" i Halloween hjemme hos dig, hvis I altså fejrer det. Husk på, at det at fejre Halloween, ikke behøver være helt vildt og arrangeret, men også kan gøres ved blot at lave cookies som disse, eller ved at lave det velkendte og hyggelige græskarhoved. Hvad gør I hjemme hos jer? :) 

10 kommentarer:

  1. Her låser vi havelågen, så hunden ikke bliver lukket ud af .. udklædte børn...... og set er så det........

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  2. Vi fejrer ikke Halloween og jeg har ikke engang nået at udskære et græskar i år, som jeg laver fordi det skaber hygge udendørs. men sidste år var jeg i mexico og der går de helt amok i at fejre "De dødes dag"..og det er helt bogstaveligt de døde de fejre, eftersom de efterladte til den døde, holder fest på kirkegården/gravstedet...der er pyntet flot op på gravpladsen med gran-lignende grene og masser af farvet papir og friske orange blomster (lidt á la morgenfruer)...det var ret interessant at se, og vi kom rejsende fra USA, hvor Halloween havde en mere kommerciel og børnevenlig attitude...

    Smukke kager du har lavet (som altid), Kristine :0)
    Hilsen cupcake-stylisten

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej for pokker da? Pyha, det lyder alligevel ret creepy i Mexico, men okay - det er vel også de døde der "fejres", så egentlig gør de det jo bare rigtigt ;) men ja, jeg er nu også meget mere til den anden version - børnevenlig, uhyggeligt på den hyggelige måde og med masser af slik og kage ;)

      Slet
  3. Årh mand, jeg kommer gerne klædt ud for at få sådan en lækker småkage... Der er desværre langt fra Odense til Aalborg :P

    Vi gør absolut intet ud af Halloween, selvom jeg synes det er sejt, har en enkelt gang holdt Halloween fest, men det er efterhånden nogle år siden! Og hvor vi bor, kommer der ingen udklædte børn...

    - Maj :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, jeg synes ikke jeg så dig Maj? :) Havde ellers forventet, at du pludselig stod klædt i et hvidt lagen og agerede spøgelse ;) Haha. Ejh du har ret - der er lidt langt fra Odense - desværre.

      Slet
  4. Altså, du følger jo rimelig godt med i, hvad jeg laver, så der kan jeg næppe komme med overraskende svar :-D

    Men jeg kan da fortælle, at der ikke er mange Halloween-fejrende børn i nærheden. For to år siden var der en lille gruppe, der dukkede op, men sidste år oplevede vi ikke noget, og i år har vi heller ikke haft besøg. De sidste par dage er vi dog også kommet halvsent hjem (efter 19.30), og der er de fleste trick-or-treat-unger på vej i seng :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Yeees sir ;) Jeg har troligt fulgt med i alle dine (u)lækkerier ;) Øv for mangel på udklædte børn ! Men okay - så mange børn er der vist heller ikke, som har taget ideen til sig her i DK endnu - desværre.

      Slet
  5. Hvor ser de fine ud :o)

    Vi gør ingenting, men jeg glæder mig allerede lidt til, at bettemanden skal til halloween ting i børnehave osv., så får jeg mere en undskyldning for at kreere lidt halloween goodies :o) Jeg tror, at vi havde et par børn for nogle år siden, men i år har der ikke været nogle, men gad vide om det ændrer sig, når vi flytter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Taak søde Camilla :)

      Ork ja, tænk sig - når han skal til at klæde sig ud i uhyggelige kostumer og have goodies med fra moooar! Det bliver en fest. Selvom jeg tvivler på, at den lille lækre basse kan anddet end at se sød, kær og nuttet ud. Også selvom han er klædt i uhyggelig kostume :)

      Slet